Znaczna liczba pasażerów korzystających z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi decyduje się na zakup biletów przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych. W trosce o jasność i przejrzystość procedur, miasto wprowadza rozwiązanie umożliwiające „skasowanie” biletu zakupionego przez telefon, dzięki specjalnemu kodowi.
Obowiązujące do tej pory regulacje stanowiły, że elektroniczny bilet powinien być nabyty i skasowany przed rozpoczęciem podróży, a więc jeszcze zanim pojazd opuści przystanek. Niestety, dla wielu osób te zasady nie były wystarczająco klarowne. Pewna grupa ludzi zaczynała proces zakupu biletu już w trakcie jazdy, co prowadziło do ryzyka nałożenia na nich dodatkowej opłaty. Istniała także grupa ludzi próbujących manipulować nowym systemem zakupu biletów – kupowali bilety tylko w sytuacjach, kiedy dostrzegli kontrolę biletów.
Aby rozwikłać te niejasności i doprecyzować zasady nabycia i kasowania biletów, podjęto decyzję o modyfikacji obowiązujących regulacji. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 1 października.
Z rozpoczęciem nowego miesiąca, użytkownicy mobilnych aplikacji będą mogli nabyć różne rodzaje biletów w dowolnym momencie. Zakupione bilety nie będą się aktywować automatycznie. Pasażer będzie musiał aktywować zakupiony bilet po wejściu do pojazdu, skanując kod QR, który będzie umieszczony na naklejce formatu A5 naprzeciwko każdych drzwi wejściowych – podobnie jak to ma miejsce przy kasowaniu biletów papierowych. Podobne rozwiązanie jest już stosowane w innych miastach, np. w Warszawie.