Na łódzkie tory w nocy pomiędzy piątkiem a sobotą wprowadzone zostały dwie pierwsze jednostki tramwajowe typu GT6M-ZR, które Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK-Łódź) nabyło od niemieckiego miasta Jena. Łącznie, na mocy transakcji, MPK-Łódź ma do swojej dyspozycji dziesięć takich tramwajów.
Doskonałe parametry techniczne tramwajów z Jena
Tramwaje GT6M-ZR są jednostkami o imponujących rozmiarach. Każdy z nich waży ponad 30 ton i ma długość przekraczającą 27 metrów. Zdolny jest do przewożenia 46 pasażerów siedzących, dodatkowo posiada cztery składane siedzenia. Dużym atutem zdobytych przez MPK-Łódź wagonów jest ich niskopodłogowość oraz dwukierunkowość.
Mniejsze bariery dla osób z niepełnosprawnościami i większa elastyczność w ruchu
Niskopodłogowość tramwajów GT6M-ZR stanowi ich znaczący atut, szczególnie dla osób poruszających się na wózkach oraz tych z trudnościami ruchowymi. To rozwiązanie ułatwia korzystanie z miejskiego transportu. Drugą, nie mniej ważną zaletą jest dwukierunkowość wagonów. Umożliwia ona łatwiejsze manewrowanie podczas remontów sieci tramwajowej oraz na trasach bez typowych pętli tramwajowych, jak informuje spółka.