Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Łodzi jako pionier na łódzkim obszarze akademickim, wprowadziła nowoczesną pracownię wirtualnej rzeczywistości. Przestrzeń ta służy nie tylko do kształcenia studentów z zakresu prawa i kryminologii, ale także jest dostępna dla młodzieży z łódzkich szkół ponadpodstawowych, która może korzystać z niej bez żadnych opłat.
Pracownia wyposażona jest w 10 specjalistycznych stanowisk, które składają się z komputerów, monitorów, gogli i kontrolerów do obsługi wirtualnej rzeczywistości. Dodatkowo, na miejscu znajduje się telewizor i rzutnik. Całość sprzętu jest kluczowa do korzystania z głównych atrakcji pracowni – innowacyjnych symulatorów wirtualnej rzeczywistości służących do naśladowania procedur kryminalistycznych oraz symulowania rozpraw sądowych.
Program nauczania oparty na technologii VR przypomina dynamiczną grę komputerową. Celem tych „rozgrywek” nie jest jednak rozrywka, a uzupełnienie teoretycznej wiedzy o praktyczne umiejętności i doświadczenia. Wirtualna rzeczywistość umożliwia studentom interakcję z trójwymiarowym obrazem wyświetlanym w goglach. Dzięki tej zaawansowanej technologii, studenci mają możliwość przemierzać generowany komputerowo świat 3D, badając miejsce zbrodni, prowadząc oględziny oraz zabezpieczając dowody zgodnie z procedurami kryminalistycznymi. Drugi symulator umożliwia uczestnictwo w rozprawach sądowych, gdzie mogą wystąpić w roli sędziego, prokuratora czy adwokata. Za pomocą specjalnego edytora można tworzyć różne scenariusze symulacji.
– To niewątpliwie historyczny moment i przełom w historii naszej Uczelni. Nie można zaprzeczyć, że lekcje w pracowni wirtualnej rzeczywistości to nowy etap w edukacji, który jest już stosowany przez tak renomowane uniwersytety jak Harvard czy Stanford. Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu jest pierwszą uczelnią na łódzkim rynku edukacyjnym, która postanowiła wykorzystać technologię VR w procesie kształcenia – mówi Aleksandra Mysiakowska, wicekanclerz Uczelni odpowiedzialna za relacje zewnętrzne.