Przebudowa łódzkich torowisk: powrót tramwajów na al. Rydza-Śmigłego i Niższej

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi podjął decyzję o wyborze wykonawcy prac przygotowawczych do modernizacji końcowego odcinka szlaku tramwajowego biegnącego wzdłuż alei Rydza-Śmigłego oraz ulicy Niższej. Linia ta nie jest obsługiwana przez tramwaje od kilku lat, jednak dzięki planowanym pracom, przewiduje się, że komunikacja szynowa powróci w tym miejscu już w następnym roku.

Zakres wybranego zamówienia obejmuje modernizację kolejnej części trasy od skrzyżowania z Dąbrowskiego do ulicy Śląskiej, przechodzącej przez ulice Rydza-Śmigłego oraz Niższą. W ramach prac zostaną również przebudowane wjazdy na ulicę Broniewskiego. Odcinek torowiska, który zostanie poddany renowacji ma długość 1,1 km, natomiast całkowita długość projektowanych torów wynosi 1567 metrów. W ramach inwestycji zaplanowano także budowę infrastruktury rowerowej.

Odnowione torowisko będzie przebiegać w istniejącym korytarzu transportowym, z zachowaniem zielonej roślinności poza przystankami, przejściami i przejazdami. Słupy trakcyjne zostaną umieszczone po zewnętrznej stronie torowiska. W dokumentacji projektowej przewidziano, że na skrzyżowaniu z Broniewskiego tory zostaną poprowadzone w kierunku zachodnim, a rozjazdy umożliwią przejazd tramwajów we wszystkich relacjach. Przystanki tramwajowe na tym skrzyżowaniu zostaną przeniesione na wyloty skrzyżowań. Na pętli koło ulicy Śląskiej powstanie kombinowany przystanek autobusowo-tramwajowy z trzema torami postojowymi (obecnie są dwa), a autobusy będą mogły wjechać na torowisko przy ulicy Broniewskiego oraz przed pętlą Niższa.