Podziemna trasa kolejowa w Łodzi: Trzeci z czterech tuneli jest już drążony

Rozpoczął się proces wydobywania trzeciego z planowanych czterech tuneli jednotorowych, które stanowią część projektu podziemnej trasy kolejowej łączącej stacje Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Celem tego ambicjonalnego przedsięwzięcia jest ułatwienie podróży pociągiem na terenie miasta.

Obecnie w Łodzi realizowany jest majestatyczny projekt budowy podziemnej linii kolejowej, która ma połączyć stację Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. W ramach tej inwestycji powstanie trzy nowe przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny. Przystanki te mają być w pełni zintegrowane z systemem komunikacji miejskiej, a ich funkcja będzie zbliżona do roli metra dla aglomeracji łódzkiej.

W środę PKP Polskie Linie Kolejowe SA poinformowały o rozpoczęciu wydobywania trzeciego jednotorowego tunelu przez mniejszą maszynę TBM o nazwie Faustyna. Prace te rozpoczęły się w komorze startowej przy ulicy Żniwnej i mają prowadzić do przystanku Koziny. Długość tego odcinka wynosi około 750 metrów. Gotowy tunel będzie miał średnicę 8,5 metra i połączy dwutorowy tunel główny kierujący do Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.