Podczas wtorkowego spotkania, przedstawiciele Nowej Lewicy kandydujący na stanowiska radnych miejskich w Łodzi, podkreślali swoją gotowość do skutecznej współpracy z lokalnym samorządem i rządem po przyszłych wyborach samorządowych. Przemysław Koperski, wiceminister infrastruktury, przyznał, że ostatnie pięć lat polityki PiS były okresem, kiedy samorządy, takie jak ten w Łodzi, były dyskryminowane.
Przy okazji tej samej wizyty w Łodzi, Krzysztof Makowski, przewodniczący Klubu Radnych Nowej Lewicy ubiegający się o reelekcję, zwrócił uwagę na to, że wiele inwestycji przeprowadzanych w Łodzi odnosi się do projektów infrastrukturalnych. Zauważył również, że projekty te często nie były akceptowane przez Urząd Marszałkowski w Łodzi, Ministerstwo Infrastruktury oraz PKP.
Następnie Makowski omówił na konferencji prasowej swoje plany dotyczące inwestycji drogowo-kolejowych dla Łodzi, które zamierza promować w przypadku stworzenia nowego rządu. Powiedział: „Dyskutujemy o dwóch kluczowych inwestycjach dla Łodzi. To ulica Malownicza i wiadukt nad torami kolejowymi oraz al. Hetmańska i tunel łączący ją z ul. Frezjową. Są to dwa połączenia drogowe, które mogą poprawić komunikację między dużymi osiedlami – Olechów i Janów z Andrzejowem, Nowosolną i Mileszkami. To obszar Łodzi, który boryka się z utrudnieniami w przejeździe (przez tory kolejowe – PAP), gdzie czasami musisz stać w korku przez 20-25 minut, czekając na podniesienie szlabanu”.
Dodatkowo Makowski zwrócił uwagę na drugą ważną inwestycję planowaną w tej części miasta, a mianowicie budowę przystanku kolejowego Łódź-Janów, który ma być położony pomiędzy dworcem Łódź-Widzew i przystankiem Łódź-Andrzejów.