Znów w ruchu "Katarzyna" – kontynuacja budowy tunelu pod Łodzią

Po trzynastomiesięcznej przerwie, nadszedł czas na powrót do działania „Katarzyny”, znaczącej tarczy TBM, odpowiedzialnej za drążenie miejskiego tunelu w Łodzi. Aktywność maszyny wznowiła się przedpołudniem w środę. Niebawem „Katarzyna” przystąpi do drążenia pod pierwszym łódzkim budynkiem przy ul. Mielczarskiego 23. Szacunki mówią, że w związku z tą monumentalną inwestycją, aż 2 000 mieszkańców musi tymczasowo opuścić swoje domy.

Drążenie tunelu przez „Katarzynę” zostało wznowione z rozpoczynającego się przystanku Łódź-Polesie, umiejscowionego niedaleko Manufaktury przy ulicy Ogrodowej.

Arnold Bresz, będący członkiem zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe, czyli inwestora projektu, wyjaśnia: „Rozpoczynamy kontynuację prac na odcinku pomiędzy Polesiem a Łodzią Fabryczną. Już teraz mamy gotowe umocnienia terenu pod pierwszymi kamienicami, co pozwoli nam na otwarcie frontu robót na kolejne sto metrów tunelu. Będziemy także testować nowe rozwiązania technologiczne – bezpieczeństwo mienia i mieszkańców jest dla nas priorytetem. Ten odcinek tunelu będzie najbardziej skomplikowany pod względem technicznym, dlatego tak wiele czasu poświęciliśmy na przygotowania i wybór odpowiedniej technologii. Dokładnie sprawdziliśmy nasze podejście do projektu i robimy wszystko, aby zachować wszystkie kamienice – nie chcemy konfliktu z lokalną społecznością. Niemniej jednak, tak szczegółowa weryfikacja podejścia do projektu pociąga za sobą dodatkowy zakres prac oraz wydłuża czas ich realizacji.”