Wielkimi krokami zbliża się realizacja 3 etapu inwestycji, jaką jest trasa Górna. Jej pierwsze dwie części oddano do dyspozycji łodzian już jakiś czas temu. Jednak to właśnie ta trzecia część wydaje się być najbardziej istotna. Ma ona połączyć trasę Górna z autostradą A1. Dzięki temu mieszkańcy zyskają kolejny zjazd na autostradę. Zgodnie z planami trasa Górna ma kończyć się na węźle Łódź-Górna. Wszystko wskazuje na to, że budowa drogi ruszy na początku przyszłego roku. Znamy już wykonawców tej inwestycji.
Kto będzie odpowiedzialny za wykonanie inwestycji?
Za trzeci odcinek trasy Górna będą odpowiadać wspólnie Urząd Miasta Łodzi oraz Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Większa część, bo prawie 5 km drogi przypada UMŁ. UMWŁ zajmie się krótszym, 2 km odcinkiem poza obrębem miasta Łódź. Obydwie instytucje wybrały już swoich wykonawców. W Łodzi Zarząd Inwestycji Miejskich spośród różnych ofert wybrał firmę Strabag. Firma zgłosiła gotowość do wykonania projektu za 112 milionów złotych. Strabag obniżył znacząco koszty, bo początkowo oferta opiewała na 162 miliony, które mocno przekraczały dopuszczalny budżet. Zarząd Dróg Wojewódzkich zdecydował się na firmę Budimex. W tym przypadku UMWŁ będzie to kosztować 27 milionów złotych.
Jak będzie przebiegać dalszy fragment trasy?
Pierwsze etapy inwestycji pozwoliły na połączenie ulicy Jana Pawła II z ulicą Rzgowską. Jednak ogólny projekt inwestycji zakładał, że trasa Górna będzie dochodzić aż do autostrady A1. Od ulicy Rzgowskiej trasa Górna będzie miała 2 pasy, po jednym w każdą stronę. W ramach inwestycji oprócz samej drogi, wykonane będą również jej oświetlenie, odprowadzenia wodne, czy też ważne dla okolicznych mieszkańców ekrany dźwiękoszczelne. Wykonawcy zadbają także o ruch pieszych i rowerzystów. Trzeci odcinek trasy Górna będzie przecinać się z czterema różnymi ulicami. Tradycyjne skrzyżowania jednak będą zastąpione przez ronda. Przy trzech ulicach będą to ronda jednopasmowe. W czwartym przypadku, przy ulicy św. Kalinowskiego powstanie rondo turbinowe. Tak będzie wyglądać fragment inwestycji w Łodzi. Za dalszą realizację odpowiadają już osoby z Zarządu Dróg Wojewódzkich. W tej części wykonawcy zbudują nowy most nad rzeką Ner, a także przebudują niektóre skrzyżowania. Inwestycja ma dobiec końca w drugiej połowie 2023 roku.