Inwestycja w łódzką linię średnicową to nie tylko tworzenie 5 tuneli między Dworcem Fabrycznym a stacjami Kaliska i Żabieniec, ale także budowa 3 podziemnych przystanków: Łódź Koziny, Łódź Polesie oraz Łódź Śródmieście. Największy postęp obserwujemy na przystanku Polesie, gdzie 24 metry pod ziemią już powstały perony, z których pasażerowie będą mogli wejść bezpośrednio do pociągów. To projekt za ponad 2 miliardy złotych, realizowany dzięki funduszom FEnIKS, który ma na celu diametralne zmienić system połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych zarówno na skalę regionalną, jak i krajową.
Przyszły przystanek Polesie, z racji bliskości największego łódzkiego centrum handlowego Manufaktura, prawdopodobnie będzie cieszył się największą popularnością pośród mieszkańców i podróżnych. Przez to stanie się on jednym z kluczowych punktów komunikacyjnych w obrębie całej aglomeracji. Podziemny przystanek zostanie wyposażony w trzy kondygnacje podziemne. Poziom -1 będzie pełnił funkcję hali komunikacyjnej, z której będzie możliwy dostęp do pociągów od północy i południa. Niżej znajdzie się miejsce na infrastrukturę techniczną. Najniżej, na poziomie -3, ulokowane zostaną perony oraz tory. Komfortowy dostęp do peronów zapewnią pasażerom windy oraz schody ruchome.
Wciąż trwają intensywne prace na budowie przystanku Polesie. Większość prac konstrukcyjnych, takich jak ściany boczne, filary czy płyty kondygnacyjne, została już zakończona. Zbudowano również perony o długości 150 metrów, które będą służyły pasażerom do wsiadania do pociągów jadących pod miastem. Obecnie trwają prace nad schodami i szybami windowymi oraz murowane pomieszczenia technologiczne.