Bartosz Domaszewicz, lider rady miejskiej w Łodzi, wyraził swoją wizję na temat ulepszenia mobilności w całym regionie. Zakłada on, że połączenie istniejących systemów transportowych przyczyni się do zwiększenia komfortu podróżowania po województwie. To ambitne przedsięwzięcie mogłoby być zrealizowane już w nadchodzącej wiosną, jednak wymagało by to znacznego nakładu pracy technicznej. Domaszewicz podkreśla, że ostateczna decyzja w tej kwestii będzie wynikać z porozumienia zarządu województwa i prezydenta miasta.
Hanna Gill-Piątek, Przewodnicząca Komisji Rozwoju Regionalnego Sejmiku Województwa Łódzkiego, zwraca uwagę na kwestię spadku popularności wypożyczania rowerów w ciągu ostatnich lat. Z jej obserwacji wynika, że taki stan rzeczy ma kilka przyczyn, a jednymi z nich są pandemia oraz boom na hulajnogi elektryczne.
Gill-Piątek odsłania także problem niewystarczającej kompatybilności między różnymi systemami transportu miejskiego, które funkcjonują na terenie największego miasta województwa łódzkiego. Zauważa, że dla wielu mieszkańców to zaskakujące i dezorientujące, a co gorsza, powoduje frustrację i niechęć do korzystania z tak skomplikowanego systemu. W jej opinii, kluczem do poprawy sytuacji jest integracja i uproszczenie mechanizmów zarządzania różnymi środkami transportu.