Zmiany w rozkładzie jazdy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej: pociągi "Sprinter" powracają na Dworzec Centralny w Warszawie

Od 1 września 2024 r. szybka linia kolejowa ŁKA, zwana „Sprinter”, między Łodzią a Warszawą, znowu będzie korzystać z Dworca Centralnego w stolicy. To jeden z wielu detali, które wynikają z najnowszych zmian w rozkładzie jazdy ogłoszonych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną (ŁKA). Firma przekazała również informacje o planowanym skróceniu czasu podróży do średnio 66 minut. Ponadto, ŁKA i PKP Intercity zamierzają wzajemnie honorować swoje bilety na wybranych trasach.

Nowy rozkład jazdy ma obowiązywać od 1 września do 9 listopada 2024 roku. Najistotniejszą zmianą dla pasażerów jest powrót „Sprintera” na Dworzec Centralny i Wschodni w Warszawie – do tej pory pociąg kończył bieg na Warszawie Głównej. Dodatkowo, w Łódzkim wprowadzone zostaną nowe przystanki: Łódź Zarzew i Głowno Północne na trasie do Łowicza. Co więcej, bilety ŁKA będą honorowane w pociągach PKP Intercity w aglomeracji.

ŁKA zaznacza, że zmiany mają na celu poprawę komfortu pasażerów i skrócenie czasu podróży. Kolejnym elementem nowego rozkładu jest reorganizacja trasy pomiędzy Łodzią a Pabianicami z uwagi na przebudowę stacji Łódź Kaliska. Wybrane pociągi ominą tę stację, zatrzymując się na przystankach Łódź Pabianicka, Łódź Chojny, Łódź Dąbrowa i Łódź Widzew.

Iwona Borowińska z ŁKA wyjaśniła, że dla ułatwienia przesiadek pasażerom podróżującym z Zgierza do Pabianic po godzinie 6 i 7 rano, niektóre składy będą korzystać z zachodnich peronów dworca Łódź Kaliska. To powinno znacząco skrócić czas przejścia między pociągami.

Wreszcie, ŁKA podkreśliła, że pasażerowie z ważnymi biletami ŁKA będą mogli korzystać z pociągów PKP Intercity na trasach Łódź Widzew – Łódź Kaliska – Łódź Żabieniec – Zgierz – Ozorków oraz Łódź Fabryczna – Koluszki. W szczycie przewozowym, niektóre pociągi Intercity będą dodatkowo zatrzymywać się na przystankach Łódź Pabianicka i Łódź – Dąbrowa.