Zgodnie z uprzednimi zapowiedziami, łódzki przewoźnik miejski MPK-Łódź wystawiło ofertę przetargową na dostawę 15 nowych tramwajów niskopodłogowych. Zamówienie to ma szanse na rozszerzenie o kolejne 15 pojazdów. Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu następnych 18 miesięcy.
Zamówienie podstawowe obejmuje dostarczenie 15 nowych wozów tramwajowych, których konstrukcja powinna zawierać minimum 80% niskiego podłogowego segmentu. MPK-Łódź zastrzega sobie prawo do opcji zwiększenia ilości zamówionych pojazdów o kolejne 15 sztuk. Warunkiem jest jednak to, że co najmniej połowa dostarczanych towarów i usług musi być wytworzona na terenie Unii Europejskiej lub kraju, z którym UE ma podpisane umowy o równej wymianie handlowej.
Wszystkie tramwaje będą jednokierunkowe, wyposażone w pulpit do sterowania manewrami z tyłu wagonu. Długość tramwaju pięcioczłonowego powinna wynosić od 28 do 33 metrów, a szerokość nie powinna przekraczać 2,4 metra. Przewidziano, że odstęp pomiędzy krawędzią drzwi tramwaju a krawędzią peronu nie może być większy niż 75 milimetrów.
Zakładana pojemność tramwajów powinna wynosić minimum 200 pasażerów, przy standardzie pięciu osób na metr kwadratowy dla pasażerów stojących. Z tych 200 osób, co najmniej 60 powinno mieć zapewnione miejsca siedzące. Wymagane jest także, aby tramwaj był niskopodłogowy, co najmniej w części pomiędzy pierwszymi a ostatnimi drzwiami – to oznacza maksymalną wysokość podłogi na poziomie 350 mm przy drzwiach, 480 mm nad wózkami i 375 mm w pozostałych miejscach. Skrajne części nad wózkami napędowymi mogą być wysokopodłogowe z dostępem przez stopnie. Każdy tramwaj powinien posiadać co najmniej pięć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm – zamawiający preferuje drzwi odskokowo-przesuwne.