Cała tętniąca życiem społeczność lokalnego przedszkola w Łodzi, szczególnie Miejskiego Przedszkola numer 106, otwarto podzieliła się swoją codzienną rutyną. Ta relacja uwypukliła nie tylko wydarzenia z Dnia Przedszkolaka, ale także pełną gamę doświadczeń przedszkolnych.
Kiedy pytano uczniów, jedna z młodych uczennic z entuzjazmem opisuje przedszkole jako teren do zabaw. Inna dziewczynka zwraca uwagę na aspekt higieny, akcentując konieczność mycia zębów. Kolejne dziecko natomiast zdaje się zrozumieć dorosłą perspektywę na rolę przedszkola, wyjaśniając, że instytucja ta umożliwia rodzicom spokojne funkcjonowanie w miejscu pracy.
Na początek nowego roku szkolnego, we wrześniu, prawie 18 tysięcy dzieci rozpoczęło naukę w łódzkich przedszkolach. Z tej liczby aż 13 tysięcy dzieci to ci, którzy kontynuują już rozpoczętą edukację.
Joanna Matczak, dyrektor Przedszkola Miejskiego numer 106 w Łodzi, podkreśla, że praca w przedszkolu jest przeznaczona dla osób, które mają szczególną miłość do dzieci i lubią stawiać czoła wyzwaniom. Uczy ona, jak twierdzi, cierpliwości od swoich małych podopiecznych każdego dnia.
Przez pięć dni w tygodniu, tysiące najmłodszych mieszkańców Polski z entuzjazmem udają się do tego samego miejsca – przedszkola. Dzieci przyznają, że chodzą tam nie tylko po to, aby się uczyć, ale również bawić. Wychowawcy, czyli „ciocie”, oprócz odpowiadania na niewyobrażalnie różnorodne pytania, starają się ukazać swoim małym studentom zasady funkcjonowania świata. Każde dziecko uczęszczające do przedszkola ma okazję świętować swój własny, specjalny dzień – Dzień Przedszkolaka.