Triumf Łodzi, Wrocławia i Katowic w mediach społecznościowych

Z najnowszego raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) wynika, że trzy polskie miasta – Łódź, Wrocław i Katowice – miały najbardziej efektywnie zarządzane profile miejskie na platformie Facebook w miesiącu wrześniu. Badacze przez długi czas uznawali Łódź za miasto, które wykazuje szczególną skuteczność w działaniach w świecie social media.

Kolejne podsumowanie IBIMS dla września potwierdziło wyjątkową pozycję Łodzi w tym rankingu. Na oficjalnym profilu miasta opublikowano aż 320 postów, które zdołały wygenerować ogromną liczbę interakcji – 523 tysiące. Co więcej, profil ten cieszy się także dużą popularnością wśród użytkowników Facebooka, których liczba przekracza 504 tysiące.

Drugim miastem pod względem liczby interakcji był Wrocław. Na jego profilu miejskim ukazało się 297 postów, które zdołały zainteresować użytkowników do tego stopnia, że uzyskały one łącznie 136 tysięcy reakcji. Profil ten obserwuje 361 tysięcy osób.

Na trzecim miejscu zestawienia znalazły się Katowice. Ich 249 publikacji zebrało 77 tysięcy interakcji, co stanowi wzrost o 30 procent w porównaniu do sierpniowych wyników. Profil ten ma 159 tysięcy obserwujących.