We wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał komunikat dotyczący decyzji prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, w sprawie działalności Jeronimo Martins Polska. Chodzi o kontrowersje związane z akcją „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”, która odbywała się między kwietniem a czerwcem 2022 roku. Prezes UOKiK zarzucił sieci stosowanie skomplikowanych zasad, niewspółmiernych korzyści oraz ograniczonej dostępności regulaminu promocji.
Akcja „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” była szeroko reklamowana hasłem: „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę”. Celem kampanii miało być przeciwdziałanie wzrostowi wskaźnika inflacji. Reklamy zostały opracowane tak, aby przyciągnąć uwagę konsumentów poszukujących niskich cen oraz wywołać przekonanie, że oferowane przez sieć produkty są najtańsze na rynku.
Po przeprowadzeniu postępowania przez UOKiK, prezes urzędu wydał decyzję stwierdzającą naruszenie zbiorowych interesów konsumentów przez Jeronimo Martins Polska. W rezultacie spółka została ukarana za trzy praktyki zastosowane podczas promocji.
Właściciel sieci Biedronka musi zapłacić karę w wysokości 160 923 767 złotych za stosowanie niekorzystnych dla konsumentów działań w ramach swojej kampanii promocyjnej „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”.