Pozycjonowanie na Łódź – wszystko, co musisz wiedzieć o lokalnym SEO

Lokalne pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów, by zbudować renomę firmy, zyskać zaufanie klientów z okolicy i realnie zwiększyć zyski. Czym wyróżnia się taka strategia?

SEO od podstaw: co to jest pozycjonowanie?

Co oznacza „pozycjonowanie”? To rodzaj strategii marketingowej, który skupia się na uzyskaniu jak najlepszej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Główną rolę odgrywa tutaj wyszukiwarka Google, która cieszy się zdecydowanie największą popularnością wśród użytkowników – szacuje się, że ponad 90% internautów w Polsce korzysta z tego narzędzia. Z tego względu trendy w zakresie pozycjonowania są często wyznaczane przez zmiany w algorytmach Google, które często wymuszają dostosowanie pewnych aspektów działania strony i prezentowania treści.

SEO to z kolei skrót, który rozwijamy jako „Search Engine Optimization” – „optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych”. Terminy „SEO” i „pozycjonowanie” są ze sobą ściśle związane. Wiele osób traktuje je właściwie jak synonimy, choć niekiedy możemy spotkać się też z pewnym rozdzieleniem: „SEO” jako czynności prowadzone na stronie, a „pozycjonowanie” – działania zewnętrzne.

Pozycjonowanie na Łódź, czyli jak działa lokalne SEO

Niezależnie od tego, jaką definicję SEO i pozycjonowania przyjmiemy, zasady prowadzenia kampanii opierają się między innymi na stosowaniu odpowiednich słów kluczowych. To jednak tylko część całej strategii – musimy przy tym zadbać, by prezentowane treści były atrakcyjne i wartościowe dla użytkownika, a strona działała w pełni sprawnie. Do tego dochodzą kwestie takie jak linkowanie (wewnętrzne i zewnętrzne), dzięki któremu wyszukiwarki mogą lepiej „zrozumieć” tematykę strony i ocenić stopień zaufania do witryny.

Jedna z najważniejszych różnic pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnym dotyczy zastosowanych fraz. W przypadku strategii skierowanych na konkretny region czy miasto będą one zawierać właśnie jego nazwę – w tym przypadku będzie to Łódź. Dodatkowo musimy pamiętać, by informacje o adresie i numerze telefonu były łatwo dostępne na stronie, co ułatwi klientom kontakt z naszą firmą. Więcej o pozycjonowaniu lokalnym dowiesz się na https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-lodz/.

Pozycjonowanie lokalne Łódź – korzyści

Wypromowanie biznesu wśród lokalnych klientów to strategia, która może zapewnić spory zysk. Choć ruch generowany przez frazy dotyczące wybranego miasta będzie mniejszy niż w przypadku haseł o szerszym zasięgu, często okazuje się on bardziej wartościowy. Duże znaczenie ma tutaj odległość klientów od placówki naszej firmy – dzięki łatwości skorzystania z naszych usług czy produktów możemy liczyć na znacznie większe zainteresowanie.

Tego typu strategie często wiążą się także z niższym kosztem niż w przypadku pozycjonowania ogólnego. Co więcej, na efekty często będziemy czekać krócej – to kolejny czynnik, który wiąże się z niższą konkurencją na lokalne hasła. Wszystko to sprawia, że lokalne pozycjonowanie to dobry wybór dla początkujących firm, jak również wszelkich biznesów skupiających się na działalności stacjonarnej.