Miejski Przewoźnik Komunikacyjny w Łodzi planuje budowę biurowca: wraca do pomysłu z 2016

Łódzki Miejski Przewoźnik Komunikacyjny, znany jako MPK-Łódź, ogłosił niedawno przetarg na stworzenie konceptu i realizację biurowca. To oznaka, że powracają do swojego planu z 2016 roku, który nie został zrealizowany z powodu braku funduszy.

Jednak już ósmy rok temu MPK-Łódź zdradziło swoje plany dotyczące budowy biura przy zajezdni Limanowskiego. Docelowo miała to być nowa baza dla miejskiego przedsiębiorstwa, które obecnie mieści się przy ulicy Tramwajowej 6. W przyszłości, tereny w pobliżu obecnych budynków przewoźnika mają być przeznaczone na przedłużenie ulicy Węglowej. To wywołuje konieczność przeniesienia łódzkiego Zakładu Techniki MPK na teren dawniej zajezdni Helenówek, aby uniknąć podziału terenu zakładu przez nową drogę.

MPK-Łódź początkowo rozważało płacenie deweloperowi czynsz dzierżawny za biurowiec

Budowa nowej siedziby Zakładu Techniki ruszyła w sierpniu poprzedniego roku, a teraz MPK-Łódź wraca do swojego pomysłu na przeniesienie biur na Bałuty. Pierwotnie budowa biurowca miała być związana z modernizacją zajezdni Limanowskiego, która miała miejsce kilka lat temu. W 2016 roku MPK-Łódź rozważało przekazanie działki pod inwestycję deweloperowi i płacenie mu czynsz dzierżawny. Przewoźnik planował obsadzić budynek tylko w 80-90 procentach, a resztę chciał pozostawić dla inwestora jako lokale komercyjne. Po upływie 15 lat, biurowiec miał przejść na własność MPK-Łódź.

Planowano pierwotnie umiejscowić biurowiec na miejscu starego budynku administracyjnego, który przez krótki czas służył jako dyspozytornia zajezdni autobusowej. Charakterystycznym elementem budynku było „bocianie gniazdo”. Ten budynek był głównie znany z serialu „Daleko od szosy”. Mimo historycznej wartości budynku, musiał on zostać rozebrany ze względu na jego zły stan techniczny. Nie udało się jednak zrealizować planów zastąpienia go nowym biurowcem, ponieważ miejskie przedsiębiorstwo miało fundusze tylko na modernizację zajezdni autobusowej. Zamiast biurowca, powstał parking dla pracowników zajezdni.