MPK Łódź dąży do użycia autobusów zasilanych wodorem: analiza rynku w toku

Przez ostatnie kilka lat, MPK Łódź przygotowywał się do wprowadzenia autobusów zasilanych wodorem do swojej floty. Przed oficjalnym ogłoszeniem przetargu na długoterminowy najem tych pojazdów, chcą jednak przeprowadzić szczegółowe konsultacje z producentami.

Przed drugim listopadowym weekendem, MPK Łódź zapowiedział przeprowadzenie początkowych konsultacji rynkowych. Ich celem jest omówienie tematu „długoterminowego najmu autobusów zasilanych wodorem wraz z pełną obsługą serwisową”.

Jednakże nie jest jeszcze jasne, czy spółka planuje wynająć autobusy krótkie (maxi) czy przegubowe (mega), ani ile takich pojazdów będzie potrzebne. Wcześniejsze spekulacje mówiły o 4 autobusach zasilanych wodorem dla miasta Łodzi. MPK Łódź ma nadzieję, że dzięki tym konsultacjom uzyska szczegółowe informacje na temat dostępnych na rynku producentów i dostawców tego typu autobusów.

Lista informacji, które MPK Łódź chce uzyskać obejmuje: specyfikacje techniczne autobusów, potencjalne zakresy dostępnych usług serwisowych, gotowość do obsługi pojazdu poza terenem zamawiającego, przewidywane koszty najmu i serwisu w perspektywie 8-10 lat, możliwe terminy dostawy pojazdów po podpisaniu umowy, możliwość współpracy z dostawcą wodoru w ramach konsorcjum (aby zapewnić kompleksową usługę), sposoby zabezpieczenia dostaw wodoru, plany budowy stacji tankowania wodoru w Łodzi, warunki możliwości tankowania z tzw. bateriowozu, certyfikację wodoru oraz przewidywane zmiany cen wodoru w przyszłości, w tym ewentualne mechanizmy waloryzacji cen w okresie 8 – 10 lat najmu.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konsultacjach (wraz z wymaganymi załącznikami) upływa 18 listopada o godzinie 14:00. Zgłoszenia muszą być wysłane elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej MPK Łódź. Konsultacje mają zakończyć się 13 grudnia tego roku.