Plan remontu odcinka al. Śmigłego Rydza (od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Broniewskiego) i ulicy Niższej (od ulicy Broniewskiego do ulicy Śląskiej) rozpoczyna nabierać kształtów. W odpowiedzi na zaproszenie do złożenia ofert zgłosiło się siedem przedsiębiorstw.
Wśród siedmiu firm, które wyraziły chęć realizacji projektu, oferty wahały się od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Ostatecznie dwie propozycje – od firmy Balzola oraz Trakcji – zostały odrzucone. Wygrała firma Strabag, której oferta była trzecią najniższą i wynosiła 83,049 mln zł. Teraz decyzja musi uzyskać prawomocność. Od momentu podpisania umowy inwestor zakłada, że realizacja zadania potrwa 17 miesięcy.
Najważniejszą częścią tej inwestycji jest fakt, że po zakończeniu prac, tramwaje MPK Łódź powrócą na trasę do pętli Niższa-Śląska, którą opuściły w 2018 roku. Zakres prac będzie porównywalny z tym, co obecnie dzieje się na al. Śmigłego-Rydza (od ulicy Przybyszewskiego do ulicy Dąbrowskiego). Przedsięwzięcie obejmuje modernizację jezdni, chodników, ścieżki rowerowej oraz torowiska. Nowo wybudowana pętla tramwajowa zostanie uzupełniona o dedykowany pas dla autobusów. Planowane jest także zainstalowanie nowego oświetlenia i sygnalizacji świetlnej, a także nasadzenia zieleni.