Łódzka Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) wyemitowała decyzję dotyczącą warunków środowiskowych dla części trasy szybkiej kolei z Warszawy do Łodzi, jaka przebiega przez teren Łodzi. Jest to ostatnia sekcja tej niezwykle istotnej dla Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) linii, która do tej pory nie posiadała takiego dokumentu. Kolejne etapy realizacji przedsięwzięcia będą uzależnione od wyników rewizji, którą zapowiedział rząd.
Decyzja związana z warunkami środowiskowymi dla wspomnianej inwestycji jest datowana na 26 stycznia. Informacja o tym fakcie została opublikowana na stronie internetowej RDOŚ w dniu dzisiejszym, tj. 30 stycznia, w godzinach porannych. Stronami postępowania udzielono dwutygodniowego terminu na zgłaszanie potencjalnych zastrzeżeń.
Nadchodząca linia o numerze 85 ma połączyć Warszawę i CPK z obszarem w pobliżu przystanku kolejowego Łódź Niciarniana. W tym konkretnym miejscu od głównej linii o numerze 17 odchodzą dwa dodatkowe torowiska prowadzące do stacji podziemnej Łódź Fabryczna. Te tory zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o przyszłej Kolei Dużych Prędkości (KDP). Odcinek trasy pomiędzy Łodzią a węzłem CPK ma mierzyć dokładnie 76 kilometrów. W projekcie uwzględniono budowę łącznic, które umożliwią zjechanie na linię numer 11 albo na stację Łódź Widzew poprzez jej wschodnią część. Maksymalna prędkość na całej trasie ma wynosić 250 km/h.