Politechnika Kolejowa Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) skierowała sprawę dotyczącą zawalenia się części budynku na al. 1 Maja 23 w Łodzi do swojego towarzystwa ubezpieczeniowego. W skład incydentu wchodzi zapadnięcie podłogi w jednym z mieszkań parterowych, które miało miejsce w piątek, oraz zawalenie się fragmentu ściany budynku mieszkalnego następnego dnia.
Pod konkretnym budynkiem działa maszyna TBM o nazwie „Katarzyna”, której zadaniem jest drążenie tunelu kolejowego prowadzącego do stacji Łódź Fabryczna. PKP PLK potwierdza, że cały projekt tunelu jest należycie ubezpieczony przed wszelkimi ryzykami i potencjalnymi szkodami, co obejmuje również te nieruchomości, które ucierpiały w wyniku zdarzenia.
PKP PLK, za pośrednictwem swojej rzeczniczki prasowej Anny Znajewskiej-Pawluk, przekazało informacje, że ubezpieczyciel we współpracy z wykonawcą będzie analizować przyczyny i konsekwencje katastrofy. Wszystkie zainteresowane strony, w tym poszkodowani, mogą zgłaszać swoje pytania dotyczące postępowania likwidacyjnego bezpośrednio do wykonawcy.
W najbliższy poniedziałek PKP PLK zamierza uruchomić na dworcu Łódź-Fabryczna punkt informacyjny dla mieszkańców. Radca prawny będzie obecny na miejscu, aby udzielać informacji na temat procesu likwidacji szkód.
W niedzielnym komunikacie inwestor podał również informacje o uruchomieniu pomocy prawnej dla poszkodowanych mieszkańców. Znajewska-Pawluk wyjaśniła, że „Od dzisiaj mieszkańcy mogą spotykać się z radcami prawnymi, którzy wyjaśnią możliwości dochodzenia roszczeń i pomogą przygotować wnioski w ich sprawie. Wykonawca nadal pozostaje w bezpośrednim kontakcie z mieszkańcami, informując o aktualnej sytuacji i możliwych rekompensatach. Do dyspozycji mieszkańców jest też pomoc psychologiczna”.