Szybkie rozliczanie podatków lokalnych w Łodzi – jak to zrobić?

Podatek od nieruchomości, rolny, leśny, od środków transportowych – to podatki lokalne, rozliczane w urzędach miast i gmin. Poznaj sposób na szybkie przygotowanie dokumentów niezbędnych przy nabyciu gruntu, nieruchomości lub pojazdu powyżej 3,5 tony – wygodnie, bezbłędnie i w pełni online!

Dokumenty do rozliczenia podatków lokalnych

Nabycie gruntu lub nieruchomości na terenie Łodzi wymaga złożenia dokumentów do urzędu miasta. Podobnie w przypadku zakupu pojazdu opodatkowanego podatkiem od środków transportowych, jeśli Twój adres zamieszkania lub siedziba firmy mieści się właśnie tutaj.

Osoby fizyczne zasadniczo rozliczają podatki lokalne w informacjach podatkowych. Służą do tego:

  • IN-1 dla podatku od nieruchomości
  • IR-1 dla podatku rolnego
  • IL-1 dla podatku leśnego

Osoby prawne i jednostki organizacyjne, w tym spółki niemające osobowości prawnej, wyliczają podatki samodzielnie w deklaracjach:

  • DN-1 dla podatku od nieruchomości
  • DR-1 dla podatku rolnego
  • DL-1 dla podatku leśnego

Ważne! Osoby fizyczne mające przedmiot opodatkowania we współwłasności z osobą prawną składają odpowiednią deklarację i rozliczają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.

Jeśli chodzi o podatek od środków transportowych, deklaracja DT-1 obowiązuje zarówno osoby fizyczne, jak i prawne.

Szybkie rozliczanie podatków online

Wszystkie powyższe podatki lokalne można rozliczyć online. W szybkim i wygodnym przygotowaniu powyższych deklaracji i informacji pomogą Przyjazne Deklaracje – intuicyjny kreator, który powstał jako alternatywa dla tradycyjnego wypełniania pól urzędowych druków.

Narzędzie to prowadzi użytkownika za pomocą systemu kafelkowego wyboru oraz pytań i odpowiedzi, dzięki którym gromadzi informacje potrzebne do prawidłowego wygenerowania dokumentu. Na koniec wskazuje na potrzebę dodania załączników, jeśli są wymagane i weryfikuje poprawność danych.

Z Przyjaznymi Deklaracjami terminowe rozliczanie podatków on-line w Łodzi jest łatwiejsze, ponieważ dokumenty możesz przygotować w dowolnym miejscu i czasie. Cały proces odbywa się szybciej i wygodniej.

Jak wysłać dokumenty podatkowe online?

Przygotowanie deklaracji i informacji online znacznie oszczędza czas i ogranicza do minimum ryzyko popełnianych błędów. Kreator wspiera zarówno elektroniczną wysyłkę przygotowanych dokumentów, jak i dostarczenie jej do Urzędu Miasta Łodzi w tradycyjnej formie papierowej. W drugim przypadku wystarczy je po prostu wydrukować, podpisać i zanieść do organu podatkowego osobiście bądź wysłać pocztą.

Jeśli chcesz pełny proces przejść online, skorzystaj z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Musisz mieć aktywny Profil Zaufany, podpis elektroniczny lub pieczęć elektroniczną.

Elektroniczna wysyłka dokumentów jest prosta i bezpieczna. Jako dowód na dostarczenie deklaracji lub informacji do urzędu otrzymasz automatycznie generowane Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Korzystanie z dobrodziejstw cyfryzacji przynosi wiele korzyści. Dokumenty nie tylko błyskawicznie docierają do organu podatkowego, ale też są szybciej analizowane i akceptowane przez urzędników ze względu na wysoki stopień automatyzacji przetwarzania danych elektronicznych.