Nowy rok szkolny 2025/2026 przynosi istotne zmiany dla edukacji w województwie łódzkim, wpływając na życie ponad 311 tysięcy uczniów i niemal 41 tysięcy nauczycieli. Jednym z kluczowych elementów tych zmian jest wyjątkowa szkoła integracyjna w Skierniewicach, która od 1995 roku wyróżnia się jako istotne miejsce dla edukacji dzieci z specjalnymi potrzebami. W tej placówce, będącej jedyną taką szkołą w mieście i jedną z 103 w regionie, uczy się 823 uczniów, korzystając z dobrodziejstw oddziałów integracyjnych.
Skierniewicka szkoła integracyjna to nie tylko miejsce nauki, ale również wsparcia, gdzie pracuje 122 wykwalifikowanych nauczycieli oraz specjaliści, tacy jak psychologowie, neurologopedzi i terapeuci integracji sensorycznej. Dzięki ich zaangażowaniu, uczniowie mogą rozwijać swoje talenty i zainteresowania, uczestnicząc w licznych konkursach i aktywnościach, które pomagają im w pełnym rozwoju.
Wzbogacenie programu nauczania o nowe przedmioty
Od września 2025 roku, polska edukacja zostanie wzbogacona o dwa nowe przedmioty: edukację zdrowotną oraz edukację obywatelską. Edukacja zdrowotna będzie dostępna dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych oraz wszystkich szkół ponadpodstawowych. Zajęcia te skupią się na zdrowiu fizycznym i psychicznym, zdrowym odżywianiu oraz profilaktyce uzależnień, dostarczając uczniom praktycznych umiejętności niezbędnych do dbania o własne zdrowie.
Wprowadzenie edukacji obywatelskiej w szkołach ponadpodstawowych ma na celu przygotowanie młodzieży do świadomego uczestnictwa w społeczeństwie. Zajęcia będą rozwijały umiejętności niezbędne do pełnienia ról obywatelskich, co jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę lepszego przygotowania młodych ludzi do wyzwań współczesności.
Tegoroczne rozpoczęcie roku szkolnego w województwie łódzkim wymagało szczególnej uwagi organizacyjnej, by zapewnić odpowiednie wsparcie dla tak dużej liczby uczniów i nauczycieli. W 1 409 placówkach edukacyjnych wprowadzono zmiany, które mają na celu podniesienie jakości nauczania i wzmocnienie wsparcia dla całej społeczności szkolnej.