Na terenie Łodzi zaczyna powstawać fascynujący projekt – podziemna linia kolejowa, która umożliwi podróż pociągiem pomiędzy dworcami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. To rozszerzenie wcześniejszych prac nad stacją Łódź Fabryczna, która przestanie pełnić rolę terminala i stanie się stacją przelotową. Dzięki temu pociągi dalekobieżne i regionalne będą mogły poruszać się przez serce miasta wzdłuż trasy wschód-zachód, przechodząc przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska. Dodatkowo, ten sam szlak zostanie obsłużony na osi północ-południe, a pociągi tutaj będą przejeżdżały przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna oraz Żabieniec.
Znacznie większa maszyna TBM, nazwana „Katarzyna”, rozpoczęła już drążenie kluczowego odcinka na trasie tunelu średnicowego pod łódzkim miastem. Prace te mają swoje początki w rejonie ulicy Mielczarskiego i będą kontynuowane aż do momentu dotarcia pod dworzec Łódź Fabryczna. Przed rozpoczęciem drążenia wykonawca projektu zdecydował się na wzmocnienie gruntu, przez który przebiega trasa tunelu. Wykorzystując specjalne komory, do podłoża wtłaczane jest cementowe spoiwo. Ma to na celu ograniczenie wpływu prac na sąsiednie budynki. Cały proces jest bacznie obserwowany przez inżynierów, którzy na bieżąco monitorują sytuację na powierzchni. Wszystkie działania odbywają się jednak pod ziemią i nie powodują żadnych dodatkowych utrudnień dla mieszkańców miasta.