PKP PLK stawia ultimatum wykonawcy budowy tunelu średnicowego w Łodzi na wyjaśnienie opóźnień

Na początku tygodnia PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) wystosowały oficjalne żądanie do Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (PBDiM), pełniącego funkcję wykonawcy budowy tunelu średnicowego w Łodzi. Oczekują od firmy dowodów, które potwierdziłyby, że powstałe opóźnienia w realizacji inwestycji są spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi. To reakcja inwestora na wcześniejsze odrzucenie prośby PBDiM o przesunięcie terminu zakończenia inwestycji o 12 miesięcy.

„Nawiązaliśmy rozmowy mediacyjne z PBDiM i przekazaliśmy im pismo, w którym wyraźnie zaakcentowaliśmy nasze oczekiwanie co do uzupełnienia wniosku o zmianę harmonogramu budowy. Między innymi, chcielibyśmy zobaczyć uzasadnienie dla odstępstwa od pierwotnego planu budowy tunelu” – wyjaśnił Rafał Wilgusiak z PKP PLK w rozmowie z PAP w poniedziałek, 17 lutego. „przedstawiając opóźnienie inwestycji, wykonawca powinien dostarczyć dowodów na to, iż przyczyny tego stanu rzeczy są od niego niezależne. W naszej ocenie, przedstawione do tej pory okoliczności nie są wystarczające, aby uzasadnić przedłużenie kontraktu” – dodał.

Przed tygodniem PBDiM złożyło wniosek do PKP PLK o przedłużenie umowy o kolejne 12 miesięcy. Informację o niewyrażeniu przez inwestora zgody na opóźnienie budowy podał 13 lutego Dariusz Klimczak, minister infrastruktury, podczas spotkania w Łodzi.