Gdy konkurencja w e-commerce staje się coraz większa, to zdobycie klientów w najbliższej okolicy może okazać się kluczem do biznesowego sukcesu. Pomaga w tym pozycjonowanie lokalne – strategia, która pozwala wyróżnić Twoją firmę w wynikach wyszukiwania Google w Twojej okolicy.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne, znane też jako SEO lokalne, to proces optymalizacji strony internetowej w taki sposób, aby była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, kiedy użytkownicy szukają firm w danej lokalizacji. Czyli w skrócie: SEO lokalne sprawia, że Twoja firma jest łatwiej znajdowana przez potencjalnych klientów w Twojej okolicy: mieście, województwie czy regionie.
Google wykorzystuje wiele czynników, aby określić, które firmy pojawią się w lokalnych wynikach wyszukiwania, jednak podstawowe elementy pozycjonowania lokalnego to:
- content oparty na lokalnych słowach kluczowych – kluczową rolę odgrywa używanie fraz zawierających nazwę miasta lub regionu, np. „usługi budowlane w Łodzi” lub „kwiaciarnia Łódź”. Takie frazy warto zamieszczać przede wszystkim na stronie głównej, na podstronie „o nas” i kontaktowej. W treściach warto też odnosić się do konkretnych, charakterystycznych dla miasta punktów i atrakcji oraz dzielnic,
- pozyskiwanie linków lokalnych – zdobywanie linków z lokalnych źródeł, takich jak branżowe katalogi czy artykuły na lokalnych stronach zwiększa autorytet strony w „oczach” wyszukiwarki,
- optymalizacja wizytówki Google – ważne jest dokładne wypełnienie danych kontaktowych, podanie informacji o godzinach otwarcia, opisanie działalności firmy i dbanie o multimedia oraz pozytywne opinie.
Lokalne SEO umożliwia firmom dotarcie do klientów, którzy są najbardziej zainteresowani ich usługami w danym regionie, co może skutkować większą liczbą zapytań i transakcji.
Dla jakich firm jest polecane SEO lokalne i kiedy się sprawdzi?
Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie korzystne dla firm, które oferują produkty lub usługi skierowane do klientów w określonym regionie. Dotyczy to wielu branż, takich jak:
- restauracje, sklepy, kawiarnie – klienci często szukają miejsc w pobliżu, by zjeść, kupić coś lub skorzystać z usług,
- firmy usługowe – np. fryzjerzy, mechanicy, hydraulicy, którzy oferują usługi w określonym mieście lub dzielnicy,
- gabinetów lekarskich i dentystycznych – pacjenci szukają specjalistów w swojej okolicy, aby ułatwić sobie dojazdy.
SEO lokalne jest również korzystne, gdy firma chce koncentrować swoje działania na zdobywaniu klientów z konkretnej lokalizacji lub okolicy, np. miast, dzielnic, województw. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku małych i średnich sklepów online, które przed rozpoczęciem prowadzenia działalności na skalę ogólnopolską lub międzynarodową muszą zbudować bazę odbiorców.
Jeśli prowadzisz firmę w Łodzi, wejdź na stronę https://semcore.pl/pozycjonowanie-lodz/.
Postaw na pozycjonowanie lokalne z Semcore
Skuteczne pozycjonowanie lokalne wymaga doświadczenia oraz znajomości lokalnych rynków. Dlatego postaw na pozycjonowanie lokalne z Semcore – poznańską agencją SEO, która świadczy swoje usługi dla klientów z całej Polski. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu Twoja firma stanie się bardziej widoczna dla klientów w Twojej okolicy, co przełoży się na większą liczbę zapytań i finalizowanych transakcji.