Przez ostatnie kilka lat, MPK Łódź przygotowywał się do wprowadzenia autobusów zasilanych wodorem do swojej floty. Przed oficjalnym ogłoszeniem przetargu na długoterminowy najem tych pojazdów, chcą jednak przeprowadzić szczegółowe konsultacje z producentami.
Przed drugim listopadowym weekendem, MPK Łódź zapowiedział przeprowadzenie początkowych konsultacji rynkowych. Ich celem jest omówienie tematu „długoterminowego najmu autobusów zasilanych wodorem wraz z pełną obsługą serwisową”.
Jednakże nie jest jeszcze jasne, czy spółka planuje wynająć autobusy krótkie (maxi) czy przegubowe (mega), ani ile takich pojazdów będzie potrzebne. Wcześniejsze spekulacje mówiły o 4 autobusach zasilanych wodorem dla miasta Łodzi. MPK Łódź ma nadzieję, że dzięki tym konsultacjom uzyska szczegółowe informacje na temat dostępnych na rynku producentów i dostawców tego typu autobusów.
Lista informacji, które MPK Łódź chce uzyskać obejmuje: specyfikacje techniczne autobusów, potencjalne zakresy dostępnych usług serwisowych, gotowość do obsługi pojazdu poza terenem zamawiającego, przewidywane koszty najmu i serwisu w perspektywie 8-10 lat, możliwe terminy dostawy pojazdów po podpisaniu umowy, możliwość współpracy z dostawcą wodoru w ramach konsorcjum (aby zapewnić kompleksową usługę), sposoby zabezpieczenia dostaw wodoru, plany budowy stacji tankowania wodoru w Łodzi, warunki możliwości tankowania z tzw. bateriowozu, certyfikację wodoru oraz przewidywane zmiany cen wodoru w przyszłości, w tym ewentualne mechanizmy waloryzacji cen w okresie 8 – 10 lat najmu.
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konsultacjach (wraz z wymaganymi załącznikami) upływa 18 listopada o godzinie 14:00. Zgłoszenia muszą być wysłane elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej MPK Łódź. Konsultacje mają zakończyć się 13 grudnia tego roku.