Podczas pierwszego etapu rekrutacji na największych łódzkich uczelniach publicznych, najwięcej kandydatów zdecydowało się na kierunki takie jak psychologia, biologia kryminalistyczna oraz marketing na Uniwersytecie Łódzkim. Z kolei na Politechnice Łódzkiej najchętniej wybierano kierunki związane z informatyką i zarządzaniem.
Uniwersytet Łódzki przyciągnął ponad 11 tysięcy aspirujących studentów. Niezależnie od wielu lat, psychologia okazała się być najpopularniejszym wyborem, z liczbą 15 kandydatów ubiegających się o jedno miejsce. Biologia kryminalistyczna przyciągała średnio 10 osób na miejsce, a marketing prawie 9 osób. Inne popularne kierunki obejmowały filologię angielską, zarządzanie, Business Management – każdy z tych kierunków cieszył się zainteresowaniem około 8 osób na miejsce – a także dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji, które przyciągało 7 osób na miejsce.
Za to inny zestaw kierunków oferował możliwość studiowania 5-6 kandydatom na miejsce. Były to między innymi: stosunki międzynarodowe, nowe media i kultura cyfrowa, produkcja teatralna i organizacja widowisk, finanse i inwestycje, filologia hiszpańska z językiem angielskim, wychowanie fizyczne i zdrowotne oraz analityka biznesu i twórcze pisanie.
W tym roku Uniwersytet Łódzki zaoferował również nowy kierunek: biegły rewident i audyt finansowy na Wydziale Zarządzania UŁ. Ten kierunek posiada akredytację Polskiej Izby Biegłych Rewidentów.
Jak informuje Iwona Ptaszek-Zielińska, reprezentująca Centrum Komunikacji i PR Uniwersytetu Łódzkiego, wyniki kwalifikacji zostaną ogłoszone na indywidualnych kontach kandydatów w systemie rekrutacyjnym do 18 lipca. Kandydaci mają czas od 19 do 23 lipca na dostarczenie wymaganych dokumentów w formie papierowej. Osoby, które dopełnią wszelkich formalności w wyznaczonym terminie, zostaną przyjęte na studia. Lista zakwalifikowanych studentów zostanie ogłoszona do końca lipca, czyli do 31-go.