Po upływie osiemnastu miesięcy od momentu wprowadzenia zmian w trasach większości pociągów przemierzających miasto Łódź, PKP Intercity wyraża pozytywne zdanie na temat nowo zaimplementowanego planu postojów. Podtrzymany zostanie on aż do chwili, gdy pod miastem zostanie otwarty tunel średnicowy. W sytuacji, kiedy to nastąpi, rola Dworca Kaliskiego ponownie ulegnie przemianie.
Na koniec 2022 roku, finalizacja przebudowy torowej części stacji Łódź Kaliska została osiągnięta (obecnie prowadzona jest budowa nowego dworca, jednak inwestorem w tej sytuacji jest PKP SA, a nie PKP PLK). Po otwarciu tzw. wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego, co znacząco zwiększyło zdolność przepustową węzła, PKP Intercity postanowiło dokonać zmiany tras swoich pociągów przemierzających miasto w kierunku z północy na południe. Chodzi tutaj o kursy z miejscowości takich jak Gdynia, Płock czy Poznań realizowane trasą przez Kutno i następnie kierujące się w stronę Katowic czy Krakowa.
Mimo iż podróż ta jest nieco dłuższa, dostępność do składów znacznie wzrosła
Te pociągi aktualnie przemieszczają się przez teren Łodzi, wykorzystując linie o numerach 15, 25 oraz 540. Zatrzymują się one kolejno na stacjach takich jak Żabieniec, Kaliska, Chojny i Widzew. Przez pięć lat poprzedzających – od września 2017 roku – ich trasa prowadziła linią numer 16 i z Zgierza pociągi docierały do stacji Łódź-Widzew poprzez Łódź-Marysin, w większości sytuacji bez robienia postojów na stacjach pośrednich.
Przejazd przez Łódź Kaliską zajmuje nieco więcej czasu, co ma wpływ na długość podróży na trasach przelotowych, takich jak na przykład Gdynia – Katowice. Różnica ta to około kwadrans. Jednak pozytywnym aspektem jest możliwość obsługi dużych łódzkich dzielnic Bałuty (stacja Żabieniec), Polesie (Kaliska) i Górna (Chojny). Do Dworca Kaliskiego jest również stosunkowo blisko ze Śródmieścia.